pondělí 13. června 2016

sobota na kutnohorsku

Naše sobotní putování začalo na zámku Kačina. Objevila jsem ho na jednom blogu a okamžitě mě nadchla jeho knihovna. Oba s manželem knihy milujeme, tak byl cíl jasný. V té zdejší je něco okolo 40 000 svazků. Nedovedete si představit moje nadšení, když jsem ve skleněné vitríně objevila otevřenou bibli bylinkářů - Mattioliho herbář.







Ve stejné budově jako knihovna je i expozice lékárny. Miluju šuplíčky a v lékárnách je jich vždycky dost.





Prohlídli jsme si skleník a bylinkovou zahrádku. Poprvé jsme na vlastní oči viděli, jak vypadá rostlina sóji, čočky a dalších běžně používaných potravin. Cestou sem jsme se v autě dohadovali jaké že to vidíme obilí vedle silnice. Je to ostuda, že jsme jistě poznali  jen pšenici. Na zámku mají i ukázky obilovin, těch našich běžných, ale i těch neobvyklých, včetně prosa. Tato návštěva byla opravdu poučná.









Po výborném obědě v místní restauraci jsme byli tak přejedení, že jsme se vydali do blízkého lesíka, kde se nachází umělá zřícenina Libuše. Tady jsme si odlovili jednu kešku a za mírného deště se vrátili zpět do zámeckého parku.





Poslední pohled na Kačinu a hurá na Hory Kutné!




Kutná Hora

místo velkého vypisování všeho co jsme navštívili jen obrazový materiál s prolinky na oficiální webové stránky Kutné Hory. Zde jsou veškeré informace ke každé památce a stojí za to si vše pročíst řed návštěvou. Pokud Vás data neberou, tak se jen tak kochejte. Je to nádhera.

Kamenný dům






Chrám sv. Barbory s interiérem










Pohled na město od sv. Barbory








 před Kostnicí




Erb Schwarzenbergů v Kostnici


Katedrála Nanebevzetí Panny Marie a svatého Jana Křtitele


Tento kostel mi naprosto učaroval. Tolik slunce a světla jsem v církevní stavbě nikdy neviděla. Je to něco fascinujícího. Pokud budete chtít tento kostel navštívit, tak jen za slunečného počasí. Vyplatí se to!












Dojmů bylo hodně a proto je i tolik fotek. Nechtělo se mi jich mnoho vymazat, tak je tu nechám. Snad se k nim někdy vrátíme.

Hezký večer

Monika


Žádné komentáře:

Okomentovat